Week 5 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Nigel

01 September 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hoi hoi allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden en inmiddels is week 5 van de eerste periode ook al voorbij. Wat gaat het snel!
Ik heb zeker niet stilgezeten en ben heel druk met de studie geweest, veel verslagen moeten inleveren en al 2 schriftelijke examens gemaakt voor mijn Zuid-Afrika certificaat. Beiden denk ik wel gehaald alleen de uitslag laat 4-5 weken op zich wachten omdat alles nagekeken moet worden in Kaapstad.
Afgelopen vrijdagochtend ook ons eerste blind-proef examen gehad, poeh wat moeilijk zeg. Ben benieuwd of ik die gehaald heb, maar veel hadden er niet zo een goed gevoel bij na afloop want de wijnen waren aardig verwarrend.

Gelukkig gingen we afgelopen weekend er op uit en hadden konden we even genieten. Vrijdagmiddag de auto opgehaald, een Toyota Corolla, waar we met z'n vijven in zouden reizen. Rond een uur of 3 zijn we richting Port Elizabeth gereden en dat links rijden en schakelen was wel even wennen haha. Ook zit het knopje voor richtingaanwijzer rechts en ruitenwissers links, dus elke keer wanneer ik af wilde slaan richting plots mijn ruitenwissers weer aan!
Maar goed, na ruim 2uur rijden toch aangekomen bij onze verblijfplaats, die prima was. Meteen met een drietal dat ook mee was in hun eigen auto gaan uiteten want daarna gingen we door naar een voetbalwedstrijd in het Nelson Mandela Bay Stadium, een stadion gebouwd voor het WK 2010. Fantastisch stadion, zoals te zien op de foto's! De wedstrijd betrof Ajax Cape Town tegen Chippa United en een kaartje kostte maar liefst €1,70. De wedstrijd was best slecht maar de sfeer geweldig, echt een beleving. Daarna zijn we nog uitgeweest wat erg gezellig maar ook erg laat was.

De volgende dag hebben we ergens gebruncht en zijn we richting Addo Elephant National Park gereden. Helaas nam ik een verkeerde afslag em belandden we midden in een township waar de weg doodliep.. Heel snel weer omgekeerd naar Port Elizabeth en toen wel goed gereden haha. De safari daar was echt heel erg gaaf, vrijwel meteen sloeg de ranger een zijweggetje in en daar lagen 2 leeuwen te relaxen en trokken zich vrij weinig van het geklik van 15 camera's aan terwijl we 10 meter van ze vandaag stonden! Verder ook nog kudu's, olifanten en een waterbuffel gezien. 's Avonds hebben we gezamenlijk gebraait en aan aansluitend een kampvuurtje gebouwd met wat biertjes en wijntjes erbij; supergezellig!

Op zondag reden we verder naar Kwantu, een andere Game Reserve waar we op olifanten hebben gereden en ze hebben gevoerd, heel indrukwekkende beesten! Ze worden ook gewoon getraind en luisteren naar commando's.
Toen we klaar waren, reden we naar Grahamstown wat op de weg terug lag om wat te eten, en toen zijn we naar huis gereden. Vol weekend gehad, dus ik was helemaal gesloopt. Ook omdat de meeste wegen niet verlicht waren en ook niet vlak; ze zitten vol met plotselinge kuilen waardoor je continu geconcentreerd moet blijven. Het was natuurlijk we enorm geslaagd!

Komende week staat er een verjaardag op het programma en dinsdag, woensdag en donderdag moeten we weer de hele dag in de banken voor colleges en wijn proeven.

Groetjes uit Afrika!

  • 01 September 2014 - 19:09

    Marjan:

    Hee Nigel,
    mooie foto's, genietse daar!
    groetjes uit het prachtige Zwolle

    Marjan

  • 01 September 2014 - 23:09

    Joke:

    WOW Nigel wat een belevenissen en wat een prachtige foto's. Die leeuwen!
    Het is vast erg indrukwekkend om de dieren in levenden lijve te zien en wildernis te horen, te ruiken, te voeln.
    Ik mis alleen foto's van je olifantritje
    Zwolse groeten
    Joke

  • 07 September 2014 - 21:26

    Pap:

    Hey hoi,

    Fantastisch man wat je allemaal meemaakt en ziet. geen heimwee naar huis zo te lezen. Ok mss beetje je meissie of toch mss ook je ouders?
    Je hebt dus nog steeds geen uitslag van je 2 examens, duurt wel lang zeg, dat zal wel bij Zuid-Afrika horen zullen we maar zeggen

    Hier verder niet veel gebeurd, het gewone leventje.
    Gister met Berkum onze 1e competitiewedstrijd gespeeld en gewonnen met 3 - 1, een goed begin nadat we afgelopen seizoen gedegradeerd zijn uit de hoofdklasse.

    Lisanne, heb je vast wel vernomen, vind het echt geweldig autorijlessen, volgens haar valt het haar 100% mee het autorijden. Ze heeft mij gevraagd of ik een keer mee wilde rijden achterin, ga ik zeker een keer doen.

    Zaterdag as speelt PEC Zwolle thuis tegen PSV ben erg benieuwd hoe dat afloopt.

    Kalm an verder en we hebben weer contact hetzij via de whatsapp of via de mail

    Groeten,
    pap, sigrid en julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nigel

Dit is mijn reisdagboek over mijn tijd in Zuid-Afrika. Voor mijn studie, Hogere Hotelschool aan Stenden Leeuwarden, ga ik vijf maanden Advanced Wine Studies volgen in Port Alfred, Zuid-Afrika. Via dit medium zal ik zo nu en dan een verslag posten over gebeurtenissen en ervaringen die ik daar meemaak en opdoe.

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4052

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 06 December 2014

Advanced Wine Studies

Landen bezocht: