Week 3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Nigel

18 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

De tijd vliegt nog steeds voorbij en iedereen heeft het hier naar z'n zin. Vorige week maandag hadden wij, als wijnstudenten, al ons eerste examen! Deze was redelijk te doen en dus denkt iedereen dat hij/zij het wel gehaald heeft. Het duurt alleen even voordat we resultaat krijgen, omdat alles wordt opgestuurd naar Kaapstad om daar nagekeken en teruggestuurd te worden..
We hoeven niet stil te zitten, want in de tussentijd kregen we 3 volle dagen met college en proeven over Zuid-Afrika maar dan veel gedetailleerder dan voor het eerste examen en het wordt nu een stuk moeilijker. Aankomende vrijdag hebben we hiervan al de twee examens; eentje schriftelijk en eentje blindproeven!! Pittig dus, komende week wordt flink blokken.

Afgelopen vrijdagochtend zijn we wel naar Jeffrey's Bay gereden voor een georganiseerd weekendje weg. Na aankomst op de fantastische locatie aan zee hebben we geluncht en meteen een surfles gehad. Moeilijk maar het ging verassend goed en kon in de eerste les al staan! De volgende dag weer een surfles gehad die een stuk beter ging, terwijl Menno en ik een moeilijker board kregen. Mooie foto's gemaakt vanaf de kant die we later zullen ontvangen. Daarna duneboarden wat in principe snowboarden van de duinen af is, alleen moet je recht vooruit. Dat gaat heel hard en je valt net zo hard, waardoor ik zondag nog steeds overal zand tegenkwam! Zondag alsnog met twee andere jongens wezen surfen voor onszelf terwijl de rest ging winkelen; dit keer was de zee erg ruig en de golven hoog waardoor we uitgeput terugkwamen en doorgingen naar een waterval. Hier kon je, als je wilde, van een klif in het water springen (6m hoog). Voor de waaghalzen was er ook eentje van 15m, waar Menno en ik als enigen van de groep zijn afgesprongen; doodeng maar enorm gaaf!!

Nu lekker slapen, want daar hadden we geen hele fijne bedden en ook geen stroom haha, maar dat kan hier allemaal in Afrika. Opmaken voor een weekje studie!