Week 2 zit er op! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu Week 2 zit er op! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu

Week 2 zit er op!

Blijf op de hoogte en volg Nigel

11 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve vrienden en familie,
Inmiddels is het alweer maandag van week 3, het is niet te bevatten hoe snel het gaat tot nu toe! We zijn heel erg druk geweest met de studie en al een aantal proeverijen gehad. Het gaat me al wel steeds beter af en vooral bij witte wijn gaat het onderscheiden al makkelijker. We hebben ook een blind-proef examen geoefend waarbij je dus in 7 minuten een glas wijn moet analyseren en alles moet opschrijven wat je ziet, denkt, ruikt en proeft. Lijkt veel maar het is heel erg weinig!
Onze studie bestaat dus uit 3 delen: Preliminary Course Certificate, South Africa Certificate en Diploma Course. Bij de eerste twee focusses we alleen op alles omtrent Zuid-Afrika en het diploma is de rest van de wereld..
Vandaag hebben we het examen van de preliminary course gehad en de meesten denken dat ze het wel hebben gehaald, ik gelukkig ook! Pauze is er niet, want morgen, overmorgen en donderdag hebben we van 0900 tot 1600 alleen maar colleges en proeverijen. Volgende week vrijdag hebben we namelijk onze volgende twee examens van de South Africa Certificate; een theorie en blind-proef examen, dus dat is al een flinke uitdaging om daar in twee weken naar toe te werken!

Gelukkig zijn we vrijdag vrij, dan vertrekken we om 0930 naar Stenden voor een weekend Jeffrey's Bay waar we een aantal activiteiten zullen doen (:
Inmiddels hebben we ook al 2 wedstrijden met het Stenden voetbalteam erop zitten; de eerste helaas 2-1 verloren maar de tweede zowaar met 6-2 gewonnen! Donderdag is de volgende alweer, dus we hebben een druk schema haha.
Nu is het tijd om te slapen want om 0800 gaat de wekker weer voor een lange, intensieve dag (: Ik zal binnenkort weer wat foto's uploaden.

  • 17 Augustus 2014 - 18:32

    Pap, Sigrid En Julia:


    Hey Nigel,

    Alles goed.

    Ik hoor en lees dat jij het erg druk hebt, hoop dat je je examen gehaald hebt. Krijg je als je het niet haalt nog een herkansing?
    Hoe ging het afgelopen donderdag met de voetbal? Heb je al gescoord?
    Hoe was je weekend want je ging allerlei activiteiten doen op Jeffrey's Bay?

    Hier ook veel te druk alle weekenden volgepland, niks aan maar ja soms is het niet anders
    Vorig weekend trainingsweekend gehad met Berkum in Rijssen, erg geslaagd. We sliepen op een soort boerderij, heb nog nooit zoveel vliegen en muggen gezien. De laatste nacht gingen dan ook jongens in hun auto slapen, haha.
    Ik had 4 groepjes van 6 gemaakt: 1 groepje moest ontbijt maken, 1 de lunch, 1 het 'diner' en nog een groepje moest voor de vlg dag weer het ontbijt regelen.
    Per groepje kreeg men 50 euro daar moesten ze het meedoen. Een commentaar dat ik kreeg niet normaal.
    Uiteindelijk heeft ieder groepje precies genoeg gehad aan 50 euro. Geweldig toch
    Verder had nog een moutainbiketocht met 2 gidsen geregeld bij de Holterberg, 2 uur fietsen. iedereen helemaal kapot
    Kortom was het een geweldig trainingsweekend

    Over mn werk niet veel te vertelllen, das saai

    Gister Dordrecht- PEC gezien, weer winst. Was echt een gestolen overwinning
    Donderdag as 21 augustus spelen ze dus de historische wedstrijd tegen Sparta Praag, zal echt wat zijn als ze in de groepsfase komen maar eerlijk gezegd geef ik ze weinig kans, maar.....

    Julia moet morgen weer naar school, HOERA, groep 8 alweer

    Hier verder alles goed, vlg wk vrijdag ben je alweer een maand weg gaat echt supersnel

    Kalm an en we spreken of appen weer

    Groetjes,
    Pap, Sigrid en Julia

  • 17 Augustus 2014 - 21:00

    Nigel De Lange:

    Ik hoop ook dat ik hem gehaald heb! We hebben voor alles in principe zoveel herkansingen als we willen geloof ik, kost alleen wel 300 tot 600 Rand per keer (21 tot 42 euro), bedrag ligt aan het soort examen.

    Haha supervet zo'n trainingkamp! En met Julia gaat het ook snel ja, laatste jaartje basisschool alweer!
    Heb PEC ook nog een soort van gevolgd maar in elk geval de uitslag gezien en Saymak 93e minuut, niet normaal. Ga mn best doen om donderdag ook te volgen! Jullie heel veel succes en plezier..
    Voetbal is echt leuk, heb alleen nog niet gescoord, want ik speel vlak voor de centrale verdediger, als centraal verdedigende middenvelder wat best goed gaat; met name door mn nieuwe voetbalschoenen!

    Het weeken in Jeffrey's Bay was echt geweldig, wat een ervaring. Ik ben net thuis, maar zal vanavond of morgen denk ik een verslag schrijven over afgelopen week.
    De rest van komende week is het alleen maar leren voor de volgende twee examens vrijdag..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nigel

Dit is mijn reisdagboek over mijn tijd in Zuid-Afrika. Voor mijn studie, Hogere Hotelschool aan Stenden Leeuwarden, ga ik vijf maanden Advanced Wine Studies volgen in Port Alfred, Zuid-Afrika. Via dit medium zal ik zo nu en dan een verslag posten over gebeurtenissen en ervaringen die ik daar meemaak en opdoe.

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4067

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 06 December 2014

Advanced Wine Studies

Landen bezocht: