Aangekomen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Nigel

27 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal!
Inmiddels loop ik al rond op de campus in Port Alfred, Zuid-Afrika.
Nadat ik afscheid had genomen op Schiphol ben ik afgereisd naar München waar ik heb avond gegeten; wienerschnitzel met bratkartoffeln!
Daarna vloog ik in een luxe en kleurrijk toestel dor naar Johannesburg. Gelukkig had iedereen een eigen tv met de nodige films, documentaires waarmee ik het moeilijk slapen kon compenseren.
In alle ochtendglorie aangekomen in Johannesburg waar ik bij de incheckbalie naar de verkeerde gate werd gestuurd. Gelukkig stond er meteen een Zuid-Afrikaanse meneer klaar die dat verbeterde en me naar de goeie gate bracht.

Vanaf Port Elizabeth gingen we met de bus van Stenden naar de campus in Port Alfred, een rit van bijna twee uur. Prachtig landschap gedurende de rit, het enige wat opviel was de kloof tussen bebouwing en 'wild' en ook tussen rijk en arm. Je rijdt door een villawijk, waar alles is afgeschermd met hekken en sloten en vervolgens rij je door een township waar het verschil duidelijk wordt.

De hele dag door kwamen er studenten aan en zochten hun kamertje op, welke verspreid staan over vijf vierkante kilometer en nogal verschillen in faciliteiten. Bij ons: Geen WiFi, geen warm water (inmiddels opgelost) en je kamer bestaat uit een bed en een kast. Aan de overkant zitten studenten in ruime kamers met internet, bad, douche, zwembad(!). Maar ook hier zullen we wel weer aan wennen, we zitten tenslotte in Afrika!

  • 27 Juli 2014 - 19:10

    Silvia:

    Hoi lieverd, goed om te lezen dat de reis goed is verlopen en dat je op de campus bent.
    Je zult vast heel veel gaan meemakenen zien daar. Geniet er maar van, hier heb je tenslotte 2 jaar naartoe geleefd. In deze tijd met de sociale media kan je mooi contact houden met het thuisfront, en Eliane komt je al gauw opzoeken en mam ook met Dries. Pas goed op jezelf en genieten maar daar. Dikke kus van mams. ❤️

Tags: Aankomst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nigel

Dit is mijn reisdagboek over mijn tijd in Zuid-Afrika. Voor mijn studie, Hogere Hotelschool aan Stenden Leeuwarden, ga ik vijf maanden Advanced Wine Studies volgen in Port Alfred, Zuid-Afrika. Via dit medium zal ik zo nu en dan een verslag posten over gebeurtenissen en ervaringen die ik daar meemaak en opdoe.

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4074

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 06 December 2014

Advanced Wine Studies

Landen bezocht: