Dag 2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Nigel Lange - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Nigel

29 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo iedereen, vandaag is het alweer de tweede dag van de eerste officiële schoolweek. Wel is het een introductieweek; we doen allerlei activiteiten om bekend te raken met de omgeving, locatie en cultuur. We hebben verschillende rondleidingen gehad, traditioneel Afrikaans eten (o.a. kippenkoppen, schapenmagen) en een les in een van de lokale talen: Xhosa.

Zelf zijn we ook een potje mee gaan voetballen met de locals wat echt supertof is, zij zijn zo enorm fanatiek en rennen het hele veld over. Als Nederlanders blijven we echt achter en moeten we het van de passes hebben haha. Vanaf nu gaan we wel bijna elke dag zo'n potje voetballen en eens in de zoveel tijd zijn er ook wedstrijden met andere buurten. Het veld is alleen niet zoals wij gewend zijn, maar zit vol met kuilen en gaten. In het midden ligt zelfs een stoeptegel!

Tevens vandaag mijn eerste officiële les gehad wat meer een kleine introductie was. Er stond wel meteen een glaasje champagne klaar (11uur 's ochtends) om de studie in stijl te openen, een erg leuk begin natuurlijk. We krijgen het wel enorm druk, helemaal vergeleken met andere studies hier: Wij moeten 18 verslagen maken, 6 examens en 2 blinde proeverij examens. Dat wordt nog even doorzetten, maar moet goed komen want we hebben een leuke groep van 9 personen.

Morgenochtend hebben we de eerste PBL les en aansluitend om 11:00 onze eerste proeverij. Daarna hebben we weer een aantal introductielessen en 's avonds een braai (Afrikaanse barbecue) wat superlekker gaat worden! Wel vervelend dat je nergens meer op school en in de huisjes een biertje of wijntje mag drinken. Verder kijk ik uit naar donderdagmiddag, dan hebben we een township tour waarbij we dus een bezoek brengen aan krottenwijken, dat schijnt erg indrukwekkend te zijn!

• 02 Augustus 2014 - 11:45

Sigrid En Anjos:

Hey Nigel,
    Leuke eerste verslagen en fijn dat je het daar zo goed naar de zin hebt. Klinkt erg leuk allemaal.
    Was het afgelopen donderdag leuk met de township-tour?

Hier gaat alles zijn gangetje, morgen wel bezoekje brengen aan de Arena, PEC-AJAX :-)

Kus van Julia,

groetjes Sigrid

• 06 Augustus 2014 - 21:59

Sigrid En Anjos:

Hey Nigel,

Mooi om te horen dat allemaal goed gaat.
    Vandaag is Lisanne met Junior na hun vakantie wezen eten bij ons, ze Lisanne raakte niet uitverteld zoveel had ze gezien en meegemaakt.
    Ze liet ons ff 800 foto's zien, GEWELDIG, die heeft echt de vakantie van haar leven gehad.
    Hier gaat allles zijn gangetje.
    Ik werk ook niet meer bij PEC Zwolle had er geen goed gevoel meer bij, kon het niet zo goed rgelen met het werk en ik had geen zin meer altijd maar in die ondergeschikte rol te zitten.
    Keepers en keeperstrainer worden nog steeds te weinig gewaardeerd er wordt telkens maar weer daar op bezuinigd. Helaas, heb er tot nu toe geen spijt van.
    Alleen Berkum nog we gaan morgen,donderdag t/m zaterdag, op trainingskamp in Rijssen kamperen bij de boer. Gaat wel leuk worden.
    Ik mis alleen de 1e wedstrijd van PEC as vrijdag tegen FC Utrecht, Sigrid en Julia gaan wel heen.

Hoorde trouwens van Lisanne dat je in een plaatselijk voetbalteam zit, gaaf man kan je het voetballen weer een beetje oppakken
    Ik hoor het nog wel

Veel plezier en succes met de studie's

We appen of mailen

Pap